Narodowy Cel Redukcyjny – najważniejsze informacje

Obowiązek realizacji NCR powstał w związku z częściową implementacją do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/30/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. zmieniającą dyrektywę 98/70/WE odnoszącą się do specyfikacji benzyny i olejów napędowych oraz wprowadzającą mechanizm monitorowania i ograniczania emisji gazów cieplarnianych.

Ładowanie pojazdów elektrycznych – dostawa towarów czy świadczenie usług?

Wraz z rozwojem elektromobilności i zwiększającej się liczby pojazdów zasilanych energią elektryczną rośnie również liczba punktów ich ładowania. Nie mniej jednak, pojawienie się pojazdów elektrycznych na polskich drogach nastręcza trudności co do prawidłowej kwalifikacji czynności ich ładowania na gruncie podatku VAT.

Wysokie kary pieniężne wymierzane przez Prezesa URE na podstawie Ustawy o elektromobilności

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r. zawiera przepisy nakładające kary za nieprzestrzeganie jej zapisów. W art. 45 Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych wymieniono katalog działań, których naruszenie powoduje nałożenie przez Prezesa URE kar pieniężnych.

Stacje gazu ziemnego (CNG) oraz punkty bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r., wyjaśnia m.in. pojęcia: paliw alternatywnych, bunkrowania skroplonego gazu ziemnego, punktów bunkrowania skroplonego gazu ziemnego, punktów tankowania sprężonego gazu ziemnego oraz punktów tankowania skroplonego gazu ziemnego. Katalog paliw alternatywnych zawarty w ww. ustawie wymienia jako paliwo alternatywne m.in. sprężony oraz skroplony gaz ziemny.  

Milion samochodów elektrycznych do 2025 roku w Polsce – bezwzględny raport NIK

Raport Najwyższej Izby Kontroli pokazuje trudności z jakimi musi zmierzyć się elektromobilność w Polsce. Pomimo uchwalenia licznych strategii i planów z opieszałością tworzono prawo, które miałoby się przyczynić do jej rozwoju. Aktualne przepisy w sposób niewystarczający wykorzystują mechanizmy, które upowszechniłyby pojazdy zeroemisyjne w transporcie publicznym i prywatnym.