HomeSpecjalizacjeZamówienia i przetargi publiczne ⋅Odwołanie do KIO – reprezentacja zamawiających

Odwołanie do KIO – reprezentacja zamawiających

Zapewniamy obsługę prawną postępowań odwoławczych prowadzonych przed Krajową Izbą Odwoławczą na skutek odwołań wnoszonych przez wykonawców. Doradzamy na etapie poprzedzającym wdanie się w spór, opracowujemy odpowiedzi na odwołanie, reprezentujemy zamawiających w toku rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz zaskarżamy niekorzystne dla zamawiających rozstrzygnięcia KIO.

Analiza odwołania przed wdaniem się w spór

Przed wdaniem się w spór i kosztowny proces związany z prowadzeniem postępowania odwoławczego przed KIO, szczegółowo badamy dokumentację postępowania: ogłoszenie o zamówieniu, zapisy specyfikacji warunków zamówienia (SWZ), opis przedmiotu zamówienia (OPZ)
oraz wszelkie inne dokumenty i okoliczności sprawy. Po przeprowadzeniu analizy dokumentacji postępowania przedstawiamy zamawiającemu ryzyka związane z zaangażowaniem się w spór przed KIO. Przygotowujemy oraz przedstawiamy rekomendacje dot. decyzji związanych z postępowaniem odwoławczym .Doradzamy czy w danym stanie faktycznym obrona w zakresie wszystkich zarzutów jest uzasadniona, czy też z uwagi na zauważone błędy w procedowaniu zamówienia korzystniejszym
rozwiązaniem będzie np. częściowe uwzględnienie odwołania, co pozwala na zmniejszenie ryzyka poniesienia kosztów związanych z postępowaniem odwoławczym.

Uwzględnienie wybranych zarzutów, zmiana SWZ

Pomagamy zamawiającym w ocenie czy zgłoszone przez wykonawców zarzuty mogą zostać uznane przez KIO za zasadne. Jeżeli odwołanie zostało wniesione na etapie poprzedzającym złożenie ofert zamawiający, przed wdaniem się w spór, posiada możliwość odpowiedniego zmodyfikowania
specyfikacji warunków zamówienia. Analizy SWZ lub OPZ, które przygotowujemy wskazują na ryzyka uznania określonych zapisów za niezgodne z normami PZP. Wsłuchujemy się w potrzeby naszych
klientów i pomagamy przy konstruowaniu nowych zapisów, tak aby najpełniej realizować cele zamawiającego, pamiętając jednocześnie o zasadach jakimi należy się kierować w procedurach PZP.

Opracowanie odpowiedzi na odwołanie

W ramach przygotowań do rozprawy przed KIO opracowujemy odpowiedź na odwołanie. Odpowiadając na zarzuty wykonawcy zawarte w odwołaniu uwzględniamy przedmiot zamówienia oraz specyfikę działalności prowadzonej przez zamawiającego. Przygotowując odpowiedź na
odwołanie przedstawiamy argumentację w taki sposób, aby mogła ona zostać wykorzystana przez KIO w toku przygotowania uzasadnienia wyroku. W praktyce zdarza się, że treść odpowiedzi na odwołanie skłania wykonawcę do cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy przed KIO.

Reprezentacja przed Krajową Izbą Odwoławczą

Postępowanie odwoławcze przed KIO to proces charakteryzujący się dużą dynamiką – priorytetem jest bowiem szybkie rozpoznanie sprawy. Rozstrzygnięcia zapadają w wyniku przeprowadzenia (zwykle) tylko jednej rozprawy. Jesteśmy przyzwyczajeni do specyfiki i tempa postępowania przed KIO, dlatego nasze działania są szybkie i uporządkowane. Zawsze też pozostajemy w kontakcie z naszym klientem informując na bieżąco o przebiegu sprawy.

Skarga na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej

Skarga na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej jest środkiem zaskarżenia, który (w przeciwieństwie do odwołania) przysługuje także zamawiającemu. Skargę na orzeczenie KIO wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia, w związku z czym w razie niekorzystnego rozstrzygnięcia KIO, w sprawny sposób pomagamy zamawiającemu w sporządzeniu skargi. Reprezentujemy zamawiającego także w sytuacji, gdy to wykonawca jest stroną składającą skargę na orzeczenie KIO.

Zadzwoń

Porozmawiaj z prawnikiem o swojej sprawie. Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 18.00.

Paulina Meller-Kmiecik

Radca Prawny

tel. +48 669 66 44 99

    Umów spotkanie on-line

    Zaproponuj termin spotkania on-line.
    W odpowiedzi prześlemy mailem zaproszenie - link do spotkania on-line.
    Jeżeli nie będziemy dostępny w wybranym terminie, skontaktujemy się, aby uzgodnić inną datę/godzinę spotkania.